Tennis i Hindås

Tennis sedan 1930

Ända sedan 30-talet har det spelats tennis i Hindås. På den tiden var det grusbanan nere på Bocköhalvön som gällde, men idag har vi istället två fina hardcourt-banor uppe vid idrottsklustret i Fagerhult där vi kan spela tennis året om. Banor bokas genom appen Matchi och dörren låser du upp med hjälp av appen Parakey. Länkar till Matchi hittar du längst ned på sida.

Rackethjälpen

Michal, som är vår alldeles egna tennis-guru, hjälper dig med allt du behöver för att du ska känna dig som ett med ditt racket. Omsträngning, ny linda eller kanske vill du laborera med vikten för att få till den perfekta svingen. Du hittar hans kontaktuppgifter under Om klubben & kontakt.

Tennisskola

Vi erbjuder tennisskola för både vuxna och barn. I vår tennisskola är alla välkommna. Det spelar ingen roll om du inte har spelat så mycket tidigare eller om du är en erfaren spelare, vi ser till så att du hamnar i en grupp där du kan utvecklas. Är du intresserad av att träna tennis i vår tennisskola kan du skicka in en anmälan via Träna Tennis.